Czy salon kosmetyczny to dobry biznes? To zależy tylko od Was! część 2



Ciąg dalszy nastąpił :D
 
Naszą kolejną „witryną” jest strona internetowa. Dzięki niej wielu klientów dowiaduje się o istnieniu Twojego salonu :) W związku z tym powinna być przejrzysta i czytelna. Na stronie internetowej możesz zamieścić informacje, dzięki którym osoba odwiedzająca ją przypadkiem, zdecyduje że wybierze się właśnie do Twojego salonu. Co jest ważne? Przede wszystkim musisz zamieścić na stronie swoją ofertę, warto dodać cennik, lecz tutaj możecie się spotkać z różnymi praktykami – my uważamy, że to ułatwia wybór klientowi. Możesz zamieścić AKTUALNE promocje, pamiętaj aby je uaktualniać. Na stronach internetowych warto zamieścić informacje o nowościach, wydarzeniach, odnośniki do Twoich social mediów i oczywiście KONTAKT. W kontaktach poza numerem telefonu, adresem e-mail  umieść  lokalizację Twojego salonu oraz informacje, które pomogą Klientom do ciebie jak najszybciej dotrzeć (mapka, przystanki w okolicy, autobusy, tramwaje, metro).
Gdy Klient przekroczy próg Twojego Gabinetu kosmetycznego wiele zależy od Ciebie, czy wyjdzie zadowolony i wróci ponownie czy też nie…

Klienci wchodząc do salonu kosmetycznego oczekują, że pomożemy im rozwiązać ich problem, zrelaksują się, czasami przychodzą po prostu wygadać się i zrobić coś dla siebie, aby poprawić samopoczucie, czy odstresować się po ciężkim dniu pracy. Oczywiście powodów może być więcej, my przytaczamy te najczęstsze ;)
Warto wprowadzić jeden standard obsługi klienta w salonie, zwłaszcza jeśli zatrudniamy więcej osób. Klient na pewno zapamięta i chętnie wróci do miejsca, które wyróżni się na tle innych gabinetów w okolicy. Pomyśl o inwestycji w ekspres do kawy – możesz oferować przepyszną kawę z ciastkiem,w salonie lub na wynos. Przemyć swojego interes ;) logo na kubku? Niedroga inwestycja – możesz zamówić naklejki i przykleić na kubek jednorazowy, który powędruje w miasto wraz z klientką ;)
Wygodna kanapa na recepcji i aktualna prasa - kobiety lubią ciekawostki modowe, kosmetyczne, chcą po prostu  być na czasie. Pamiętaj też o różnorodności gazet – nie każdy klient  lubi śledzić plotki z życia gwiazd. 

Czystość jest rzeczą tak oczywistą, że nawet nie będziemy się o niej rozpisywać to po prostu MUST HAVE EVER!!!!

Kosz w toalecie – zapomniany, pomijany a tak niezbędny… Pamiętaj aby nie był przepełniony! Każda kobieta zwróci na to uwagę ….i zapamięta… Czysty kosz to podstawa! Jeśli oferujesz usługi z zakresu ginekologii kosmetycznej pamiętaj o zestawie do higieny intymnej dla kobiet, na pewno to docenią.

W gabinecie zabiegowym stwórz wyjątkową atmosferę, kilka świec  i świeże kwiaty z całą pewnością sprawią, że miejsce będzie przytulne.
Aromamarketing, to kolejne narzędzie które możesz z łatwością wykorzystać w Twoim salonie kosmetycznym. Przyjemny, charakterystyczny zapach który wita klienta już od progu może być Twoim atutem. Klient będzie kojarzył to miejsce z konkretnym zapachem. Aby dobrze go dobrać możesz skorzystać z rady specjalisty – jest wiele „nosów” które pomogą Ci w tym wyborze.
Docenienie klienta. Każdy lubi dostawać prezenty, a zwłaszcza jak się tego nie spodziewa. Przygotuj specjalne zabiegi i do nich drobne upominki. Może to być pakiet próbek elegancjo zapakowany, możesz przygotować gadżet z Twoim logotypem i dać Klientowi po skończonym zabiegu. Pomyśl jak byś się czuła wychodząc z salonu, w którym byłaś na zabiegu eksfoliacji kwasowej, a  dodatkowo wychodzisz z próbkami kremów i przydatnym lusterkiem? Miłe zaskoczenie, w kobiecej torebce taki zestaw zawsze się przyda :)
 
Bardzo często spotykamy się z programami lojalnościowymi, jest to dobry pomysł. Jednak pamiętaj o tym aby Klient czuł się doceniony. Ustal przejrzyste zasady i staraj się aby dany program był urozmaicony. Warto poświęcić potoczne 5 minut na przedstawienie klientowi jego indywidualnych korzyści.
Kolejną kwestią są stosowane symulacje pakietowe zabiegów. Możesz przygotować atrakcyjną ofertę dla klienta, który decyduje się zakupić od razu pakiet zabiegów. Przygotuj przejrzystą symulację – przedstaw standardowe ceny pojedynczych zabiegów oraz kilku opcji pakietów np.5;10;15 zabiegów. Miej asa w rękawie ;) Gdy klient się waha zaoferuj ekstra bonus- np. jeśli wykupi pakiet w danym dniu np. 50 zł rabatu.

Jeśli Twój salon będzie cieszył się pozytywną opinią wśród klientów, zadbaj o stały kontak!
Obecnie istnieje wiele programów pozwalających na szybkie zarządzanie salonem oraz kontaktowaniem się  z Klientami. Korzystając z takiego oprogramowanie posiadasz informacje o klientach, wizytach oraz finansach zawsze pod ręką.
Bardzo popularnym systemem jest VERSUM. Posiada szereg opcji, które ułatwiają Twoją kontrolę nad wizytami Klientów. Mając dostęp do Internetu możesz w każdej chwili sprawdzić informacje związane z wizytami klientów, finansami, historią zabiegową, udzielanymi rabatami i akcjami promocyjnymi. Dodatkowo za pośrednictwem programu możesz wysyłać wiadomości sms przypominające o zbliżającej się wizycie lub akcji promocyjnej.

Kolejnym narzędziem ułatwiającym zarządzanie salonem jest aplikacja – BeautySalon24.  Znajdziesz w niej terminarz zabiegowy, system rezerwacji oraz informowania klientów o zbliżających się terminach wizyt lub akcjach promocyjnych.

Zapewne słyszałaś o portalach skupiających najlepsze salony w danym mieście. Czy warto dodać swoją firmę? Odpowiedź jest prosta: WARTO!!! Szczególnie jeśli jesteś pewna jakości swoich usług! My wierzymy, że jesteś – trochę pracy, szkoleń, pasji i zaangażowania, a to wszystko sprawi, że będziesz najlepsza! Stawiaj poprzeczkę wysoko, nie bój się konstruktywnej krytyki. Jeśli ją usłyszysz nie poddawaj się tylko walcz o to by być najlepszym! Twój sukces to każdy zadowolony Klient! Motywuj się i stale rozwijaj! To taka mała dygresja….i już wracamy do tematu portali. Znajdziesz ich wiele, my pokażemy Ci tylko 2 – najpopularniejsze.
Prym wiedzie Booksy. To bardzo wygodny sposób rezerwacji. Wystarczy, że Klient ściągnie bezpłatną aplikację i otrzymuje dostęp do umawiania wizyt w sektorze health & beauty.
Kolejną aplikacją jest moment.pl. Również wystarczy ściągnąć aplikację i przebierać wśród salonów „w okolicy”.
Twórcy aplikacji są aktywni w mediach, dzięki temu Twój salon jest reklamowany. To kolejna opcja aby zbudować wśród potencjalnych klientów rozpoznawalność Twojej marki. Staraj się wyprzedzać konkurencję i stawiać na wysoką jakość, rozwój i stały kontakt z Klientem. Dzięki tym aplikacjom ułatwiasz swoim Klientom możliwość umawiania się do Ciebie na wizyty. Nie muszą dzwonić, pisać maili – wystarczy że skorzystają z aplikacji. Wybierając taki sposób rezerwacji, klienci otrzymują przypomnienie o zbliżających się wizytach.
Prosty schemat – klient szuka usługi – zauważa Twój salon, w którym był i jest zadowolony – wybiera go :) Dodatkowo otrzymuje sms przypominający o wizycie.  


Pokazałyśmy Ci tylko garstkę praktycznych porad, które możesz wykorzystać. Otwierając salon musisz postawić na wysoki standard usług i dobry kontakt z Klientem. Korzystaj z nowości i ułatwiaj sobie pracę :)


Komentarze