Czy salon kosmetyczny to dobry biznes? To zależy tylko od Was! część 2
Ciąg dalszy nastąpił :D
Naszą kolejną „witryną” jest strona internetowa. Dzięki niej
wielu klientów dowiaduje się o istnieniu Twojego salonu :) W związku z tym powinna być
przejrzysta i czytelna. Na stronie internetowej możesz zamieścić informacje,
dzięki którym osoba odwiedzająca ją przypadkiem, zdecyduje że wybierze się
właśnie do Twojego salonu. Co jest ważne? Przede wszystkim musisz zamieścić na
stronie swoją ofertę, warto dodać cennik, lecz tutaj możecie się spotkać z
różnymi praktykami – my uważamy, że to ułatwia wybór klientowi. Możesz
zamieścić AKTUALNE promocje, pamiętaj aby je uaktualniać. Na stronach
internetowych warto zamieścić informacje o nowościach, wydarzeniach, odnośniki
do Twoich social mediów i oczywiście KONTAKT. W kontaktach poza numerem
telefonu, adresem e-mail umieść lokalizację Twojego salonu oraz informacje,
które pomogą Klientom do ciebie jak najszybciej dotrzeć (mapka, przystanki w
okolicy, autobusy, tramwaje, metro).
Gdy Klient przekroczy próg Twojego Gabinetu kosmetycznego
wiele zależy od Ciebie, czy wyjdzie zadowolony i wróci ponownie czy też nie…
Klienci wchodząc do salonu kosmetycznego oczekują, że
pomożemy im rozwiązać ich problem, zrelaksują się, czasami przychodzą po prostu
wygadać się i zrobić coś dla siebie, aby poprawić samopoczucie, czy odstresować
się po ciężkim dniu pracy. Oczywiście powodów może być więcej, my przytaczamy
te najczęstsze ;)
Warto wprowadzić jeden standard obsługi klienta w salonie,
zwłaszcza jeśli zatrudniamy więcej osób. Klient na pewno zapamięta i chętnie
wróci do miejsca, które wyróżni się na tle innych gabinetów w okolicy. Pomyśl o
inwestycji w ekspres do kawy – możesz oferować przepyszną kawę z ciastkiem,w
salonie lub na wynos. Przemyć swojego interes ;) logo na kubku? Niedroga
inwestycja – możesz zamówić naklejki i przykleić na kubek jednorazowy, który powędruje
w miasto wraz z klientką ;)
Wygodna kanapa na recepcji i aktualna prasa - kobiety lubią
ciekawostki modowe, kosmetyczne, chcą po prostu
być na czasie. Pamiętaj też o różnorodności gazet – nie każdy klient lubi śledzić plotki z życia gwiazd.
Czystość jest rzeczą tak oczywistą, że nawet nie będziemy
się o niej rozpisywać to po prostu MUST HAVE EVER!!!!
Kosz w toalecie – zapomniany, pomijany a tak niezbędny…
Pamiętaj aby nie był przepełniony! Każda kobieta zwróci na to uwagę ….i
zapamięta… Czysty kosz to podstawa! Jeśli oferujesz usługi z zakresu
ginekologii kosmetycznej pamiętaj o zestawie do higieny intymnej dla kobiet, na
pewno to docenią.
W gabinecie zabiegowym stwórz wyjątkową atmosferę, kilka
świec i świeże kwiaty z całą pewnością
sprawią, że miejsce będzie przytulne.
Aromamarketing, to kolejne narzędzie które możesz z
łatwością wykorzystać w Twoim salonie kosmetycznym. Przyjemny,
charakterystyczny zapach który wita klienta już od progu może być Twoim atutem.
Klient będzie kojarzył to miejsce z konkretnym zapachem. Aby dobrze go dobrać
możesz skorzystać z rady specjalisty – jest wiele „nosów” które pomogą Ci w tym
wyborze.
Docenienie klienta. Każdy lubi dostawać prezenty, a
zwłaszcza jak się tego nie spodziewa. Przygotuj specjalne zabiegi i do nich
drobne upominki. Może to być pakiet próbek elegancjo zapakowany, możesz
przygotować gadżet z Twoim logotypem i dać Klientowi po skończonym zabiegu.
Pomyśl jak byś się czuła wychodząc z salonu, w którym byłaś na zabiegu
eksfoliacji kwasowej, a dodatkowo
wychodzisz z próbkami kremów i przydatnym lusterkiem? Miłe zaskoczenie, w
kobiecej torebce taki zestaw zawsze się przyda :)
Bardzo często spotykamy się z programami lojalnościowymi,
jest to dobry pomysł. Jednak pamiętaj o tym aby Klient czuł się doceniony.
Ustal przejrzyste zasady i staraj się aby dany program był urozmaicony. Warto
poświęcić potoczne 5 minut na przedstawienie klientowi jego indywidualnych
korzyści.
Kolejną kwestią są stosowane symulacje pakietowe zabiegów.
Możesz przygotować atrakcyjną ofertę dla klienta, który decyduje się zakupić od
razu pakiet zabiegów. Przygotuj przejrzystą symulację – przedstaw standardowe
ceny pojedynczych zabiegów oraz kilku opcji pakietów np.5;10;15 zabiegów. Miej
asa w rękawie ;) Gdy klient się waha zaoferuj ekstra bonus- np. jeśli wykupi
pakiet w danym dniu np. 50 zł rabatu.
Jeśli Twój salon będzie cieszył się pozytywną opinią wśród
klientów, zadbaj o stały kontak!
Obecnie istnieje wiele programów pozwalających na szybkie
zarządzanie salonem oraz kontaktowaniem się
z Klientami. Korzystając z takiego oprogramowanie posiadasz informacje o
klientach, wizytach oraz finansach zawsze pod ręką.
Bardzo popularnym systemem jest VERSUM. Posiada szereg
opcji, które ułatwiają Twoją kontrolę nad wizytami Klientów. Mając dostęp do
Internetu możesz w każdej chwili sprawdzić informacje związane z wizytami
klientów, finansami, historią zabiegową, udzielanymi rabatami i akcjami
promocyjnymi. Dodatkowo za pośrednictwem programu możesz wysyłać wiadomości sms
przypominające o zbliżającej się wizycie lub akcji promocyjnej.
Kolejnym narzędziem ułatwiającym zarządzanie salonem jest
aplikacja – BeautySalon24. Znajdziesz w
niej terminarz zabiegowy, system rezerwacji oraz informowania klientów o
zbliżających się terminach wizyt lub akcjach promocyjnych.
Zapewne słyszałaś o portalach skupiających najlepsze salony
w danym mieście. Czy warto dodać swoją firmę? Odpowiedź jest prosta: WARTO!!!
Szczególnie jeśli jesteś pewna jakości swoich usług! My wierzymy, że jesteś –
trochę pracy, szkoleń, pasji i zaangażowania, a to wszystko sprawi, że będziesz
najlepsza! Stawiaj poprzeczkę wysoko, nie bój się konstruktywnej krytyki. Jeśli
ją usłyszysz nie poddawaj się tylko walcz o to by być najlepszym! Twój sukces
to każdy zadowolony Klient! Motywuj się i stale rozwijaj! To taka mała
dygresja….i już wracamy do tematu portali. Znajdziesz ich wiele, my pokażemy Ci
tylko 2 – najpopularniejsze.
Prym wiedzie Booksy. To bardzo wygodny sposób rezerwacji.
Wystarczy, że Klient ściągnie bezpłatną aplikację i otrzymuje dostęp do
umawiania wizyt w sektorze health & beauty.
Kolejną aplikacją jest moment.pl. Również wystarczy ściągnąć
aplikację i przebierać wśród salonów „w okolicy”.
Twórcy aplikacji są aktywni w mediach, dzięki temu Twój
salon jest reklamowany. To kolejna opcja aby zbudować wśród potencjalnych
klientów rozpoznawalność Twojej marki. Staraj się wyprzedzać konkurencję i
stawiać na wysoką jakość, rozwój i stały kontakt z Klientem. Dzięki tym
aplikacjom ułatwiasz swoim Klientom możliwość umawiania się do Ciebie na
wizyty. Nie muszą dzwonić, pisać maili – wystarczy że skorzystają z aplikacji.
Wybierając taki sposób rezerwacji, klienci otrzymują przypomnienie o
zbliżających się wizytach.
Prosty schemat – klient szuka usługi – zauważa Twój salon, w
którym był i jest zadowolony – wybiera go :)
Dodatkowo otrzymuje sms przypominający o wizycie.
Pokazałyśmy Ci tylko garstkę praktycznych porad, które
możesz wykorzystać. Otwierając salon musisz postawić na wysoki standard usług i
dobry kontakt z Klientem. Korzystaj z nowości i ułatwiaj sobie pracę :)
Komentarze
Prześlij komentarz